בהרצה

נתניהו לוקח אחריות: נחקור עד תום את המחדל, כולם יצטרכו לתת תשובות – גם אני

לראשונה התייחס נתניהו גם לסוגיית האחריות שלו למחדל שהוביל למלחמה. "נברר עד תום מה קרה בגבול הדרום ועוטף עזה. המחדל הזה ייבדק עד תום. כולם יצטרכו לתת תשובות, גם אני" אמר רוה"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (רביעי) הצהרה והתייחס להמשך המלחמה למיגור חמאס. "כל אנשי החמאס הם בני מוות, מעל האדמה, מתחת, ומחוץ לעזה".

"יחד עם שר הבטחון גלנט, השר בני גנץ, הקבינט, הרמטכ"ל וראשי זרועות הבטחון אנו עובדים מסביב לשעון כדי לממש את יעדי המלחמה עד לניצחון בלי שיקולים פוליטיים", הוסיף.

"חיסלנו אלפי מחבלים וזו רק ההתחלה. אנחנו נערכים לכניסה קרקעית. לא אפרט איך וכמה ומה מכלול השיקולים שרובם לא ידוע לציבור כלל", ציין נתניהו.

"כשניכנס לעזה נגבה את מלוא המחיר מהמרצחים של חמאס דאעש", הדגיש.

לראשונה התייחס נתניהו גם לסוגיית האחריות שלו למחדל שהוביל למלחמה. "נברר עד תום מה קרה בגבול הדרום ועוטף עזה. המחדל הזה ייבדק עד תום. כולם יצטרכו לתת תשובות, גם אני. אבל כל זה יקרה אחרי המלחמה. כראש הממשלה אני אחראי להבטחת עתידה של המדינה – וכעת תפקידי להוביל העם לניצחון מוחץ".

בנוגע לנושא פיצוי תושבי עוטף עזה שבתיהם הוחרבו על ידי המחבלים אמר: "לא נשאיר אף אחד מאחור בנושא הכלכלי, נקים מעפר את היישובים ונשקם את הקהילות".

נתניהו הצהיר גם כי ייקבעו בהמשך ימי אבל לאומיים לזכר הנרצחים במתקפת חמאס. "נפש האומה שותתת דם. גדיעת חייהם של 1,400 הנרצחים היא כמו מטר חצים לליבנו. הממשלה תקבע ימי אבל לאומי לאסון הנורא. אני מרכין את ראשי בפני כל המשפחות שחורבן נורא פקד אותן. אני יודע שחייהם לעולם לא יהיו אותו דבר".

 

תוכן שאסור לפספס

בני משפחות חטופים, ומשפחות שכולות בסרטון תגובה ליאיר לפיד: "לנו אתה קורא אלימים?"

ראש הממשלה בנימין נתניהו יפגוש הערב את ראשי הרשויות בצפון, לראשונה מאז סוף חודש ינואר. בפעם אחרונה שנפגשו, הבטיח להם רה"מ החלטת ממשלה לשיקום הצפון וצרכי החירום בתום 10 ימים, שטרם התממשה. (יאיר קראוס)

'ידיעות': סניף מקדונלד'ס שנפתח לאחרונה במרכז מסחרי חדש בשכונת אחוזת הנשיא ברחובות מהווה מוקד לעימות בין תושבים מקומיים לראש העיר הנבחר מתן דיל. פקחי עירייה נוהגים לפקוד את המקום בשבתות ולחלק דוחות בעקבות פתיחתו.

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן