בהרצה

הממשלה התכנסה לאשר את עסקת החטופים שתצא לדרך בסוף השבוע

אחרי דיוני קבינט המלחמה והקבינט המדיני-ביטחוני בנושא, ישיבת הממשלה לאישור עסקת החטופים נערכת (שלישי) בקריה בתל אביב. שרי הציונות הדתית ועוצמה יהודית צפויים להצביע נגד, בעוד שיתר השרים צפויים להצביע בעד העסקה.

על פי המתווה המסתמן, חמאס צפוי לשחרר 50 מהחטופים המוחזקים ברצועת עזה בפעימות לאורך ארבעה ימים, אשר יהיו ילדים ואמהות שנלקחו לשבי ב-7 באוקטובר. בחמאס דרשו כי השחרור יהיה רק של אזרחים ולא של חיילים, בעוד שישראל דרשה שכלל המשוחררים יהיו כאלה המחזיקים בתעודת זהות ישראלית. בתמורה, ישראל תשחרר כ-150 אסירים, אשר יהיו מחבלות ובני נוער שלא הורשעו ברצח.
עוד דווח כי להחלטת הממשלה יתווסף משפט שהוצע על ידי שר הביטחון יואב גלנט, אשר קובע כי "מיד בתום מיצוי כל האפשרויות במסגרת ההסכם שהושג, ישראל תשוב לפעולה קרקעית עצימה ברצועת עזה". בנוסף, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר שכחלק מהמתווה המסוכם יהיו ביקורים של הצלב האדום אצל חטופים שטרם שוחררו – כולל אספקת תרופות לאלו שצריכים.
גורם מדיני ציין מוקדם יותר היום כי ייתכן שחמאס ישחרר חטופים נוספים, ואם יעשה זאת יהיו עוד ימי הפסקת אש. ככל הנראה, העסקה תכלול גם חטופים שמוחזקים בידי הג'יהאד האיסלאמי. בנוסף, נאמר כי במהלך ימי ההפוגה לא יהיה שימוש במטוסים מעל רצועת עזה למשך 6 שעות בכל יום.

תוכן שאסור לפספס

וושינגטון: חברת 'בלו אוריג'ין' מחדשת היום את הטיסות לחלל לאחר שנתיים של הפוגה. עד כה הטיסה החברה 31 אנשים לחלה ובחזרה כולל הבעלים של החברה ג'ף בזוס. לפני כשנתיים במהלך ניסוי אירעה תקלה ברקטת השיגור ומאז לא התקיימו טיסות. בטיסת הלוך ושוב המתוכננת היום אחד הנוסעים הוא הטייס אד דווייט שחוגג בעוד חודשיים יום הולדת >>>

מטאור שתועד הלילה בשמי פורטוגל

סעודיה: המלך סלמאן אושפז בבית חולים "עקב חום גבוה וכאבי פרקים"

גלילה לראש העמוד
דילוג לתוכן